Social today

22 apr Social today

‘A dive into creative content, customer experience & digital commerce’

Ons contentTEAM houdt dagelijks de nieuwste online trends, tips en trics op Frankwatching in de gaten. Nieuwe ontwikkelingen? Wij lezen er graag over. Toen we hoorden van het Frankwatching event waren we er direct bij! Let’s go social today! Wat hebben we opgestoken en wat kunnen we jou hierover vertellen? De wereld verandert. En wij zijn er gek op. Het event kunnen we opdelen in creatieve tips, hele gave voorbeelden en motiverende presentaties. Wij tonen je de highlights van deze dag!

Runner’s World

Imo Muller werkzaam bij Runner’s World mocht direct na de opening als eerst het woord nemen op het podium. Hij vertelt over de toffe campagne in samenwerking met Vivit, waar influencers een belangrijke rol spelen. Maar wat hebben we dankzij dit voorbeeld weer op scherp staan bij TEAM?

  • Imo deelt zijn verbeterpunten met ons. Zorg ook dat je na afloop van je campagne denkt aan vervolgstappen.
  • Overduidelijke reclame in bijvoorbeeld een video is niet erg, zolang je video maar een duidelijke boodschap heeft.
  • Kijk goed naar je doelgroep. Runner’s World heeft haar doelgroep heel gericht getarget door buyer personas op te stellen. Met een duidelijk einddoel: De New York Marathon lopen. In deze campagne zorgt Runner’s World dat zowel de beginner op het gebied van hardlopen zich kan herkennen in de influencer/content, als de persoon die vaker marathons heeft gelopen.
  • Zet duidelijke doelen voor jezelf op papier zodat je een duidelijk streven hebt.

 

Scoren met LinkedIn videomarketing

Marcel Molenaar neemt ons mee in de ontwikkelingen op het gebied van LinkedIn videomarketing. Met indrukwekkende percentages start hij zijn presentatie. Wist je bijvoorbeeld dat het aantal keer dat video op mobieltjes wordt bekeken in 2017 met 35 procent is gestegen? Mooie berichten waar we zeker wat mee kunnen! Maar even terug naar het kanaal.. Wat scoort er goed op LinkedIn? Video’s met grote letters over de beelden; duidelijke korte boodschappen. En denk ook aan ondertitels. Deze zijn erg belangrijk geworden aangezien mensen vaak video’s bekijken zonder geluid.

 

#Joinnicky

Floris Mevissen, digital director protocol recordings, vertelt over drie hele toffe campagnes rondom de bekende DJ en producer Nicky Romero. De presentatie wordt afgetrapt met indrukwekkende statistieken op social media, zo heeft Nicky bijvoorbeeld ruim 6,4 miljoen (!) volgers op Facebook. Niet gek eh! Zonder inhoudelijk elke campagne tot in de detail te hoeven beschrijven… Wat kunnen we van deze campagnes leren? Maak gebruik van influencers, zorg dat je met je campagne een heel verhaal neerzet (van begin tot eind), wek interesse bij je publiek, maar zorg vooral voor herkenbaarheid.

 

Make love not content

Midden op de dag zaten Miriam en Pieter enthousiast bij de presentatie van Cor Hospes. Een man die graag even tegen je schenen schopt zodat je visie weer scherp is. Een persoon die graag tegen de menigte indruist op zoek naar datgene wat jou onderscheidt van de rest. Zoals hij zelf zegt: “er zijn zoveel mensen die tegenwoordig alleen maar contentkak produceren, doe er vooral NIET aan mee”. Ga vooral zelf goede verhalen vertellen, maak geen gebruik van influencers… word zelf de influencer! Dagelijks ontvangen onze content creatives zijn nieuwsbrief in onze mailboxen, heerlijke inspirerende teksten waar je een lekkere boost motivatie uit haalt. TIP: Ga op zoek naar datgene wat jou onderscheidt van de rest, ga niet mee met de stroming maar vind jouw kracht.

 

Content stories: hoe pas je deze nieuwe contentvorm toe?

Bij klanten zien we regelmatig dat de instagram stories worden vergeten. Kirsten Jassies deelt ons goede tips waar iedereen gebruik van kan maken. Begin bij het begin, bedenk je uitingen vanuit je boodschap. Wat wil je vertellen en welke vorm krijgt dit? Zorg ook voor herkenbaarheid. Mensen houden van structuur en herkenning. De tip die we meekregen? Maak gebruik van templates. Denk bijvoorbeeld aan canva en adobe spark waar je templates met gemak om kunt zetten in je eigen lay-out.

Ben jij enthousiast geworden, maar vind je het lastig om je draai te vinden in de online wereld? Wij helpen je graag in de begeleiding of volledige uitvoer op het gebied van contentmarketing. Geef ons even een belletje! Geef richting aan je content.