Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand Hitachi Capital Mobility TEAM Live your brand

Hitachi Capital Mobility
Expand your world

 

Een nieuw Europees merk

Het Japanse Hitachi Capital Group heeft ruim een jaar geleden de lease maatschappijen Noordlease uit Groningen en Leasevisie uit Heerhugowaard en Rotterdam overgenomen. De nieuwe organisatie gaat verder onder de merknaam Hitachi Capital Mobility.

 

Zij wil een kwaliteitsmerk in mobiliteit bouwen en heeft daarbij een ambitieuze Europese ambitie, te beginnen in Nederland.

 

Hitachi heeft TEAM benaderd om haar propositie en positionering te vertalen naar een spraakmakend creatief communicatieconcept. Tevens is ons gevraagd om alle huisstijl- en communicatiemiddelen te ontwikkelen. Daarvoor hadden we maar liefst 6 weken de tijd!

 

We hebben, om te beginnen, onze mouwen maar eens flink opgestroopt.

 

Expand your world

Mobiliteit biedt de mogelijkheid je wereld te vergroten. Je kunt nog onbekende plekken ontdekken, maar ook ontmoet je onbekende mensen en doe je nieuwe ervaringen op. Iedere route vormt de basis voor een schat aan herinneringen.
Bovendien is Hitachi Capital Mobility breed maatschappelijk geëngageerd. Aspecten als duurzaamheid en aandacht voor een ander die wat meer zorg en soms een extra zetje nodig heeft, vindt zij heel belangrijk. Deze positionering hebben we vertaald naar het internationale thema: Expand your world.

 

Beeldtaal

Daar waar concurrenten veelal het vervoersmiddel, de auto, blinkend en prominent in beeld brengen, laten wij juist de ervaring, het mooie moment zien die je beleeft als gevolg van mobiliteit. Bovendien hebben we er voor gekozen om steeds minimaal 2 personen in beeld te brengen waarbij het om de onderlinge interactie gaat.

 

Er zijn in totaal 12  keyvisuals geschoten. Alle beelden zijn buiten gemaakt met veel ruimte rondom. Refererend naar de grotere, nog te ontdekken wereld. Kenmerkend voor de beelden is bovendien het diffuse ochtend- of avondlicht.

 

Onze wekker ging dus regelmatig al om 4 uur ’s morgens.

 

Proces

Naast het creatieve concept hebben we alle basis art work elementen ontwikkeld. Dit vormde de basis voor de vele middelen die we in heel kort tijdbestek hebben gemaakt. Denk hierbij onder meer aan de volledige huisstijl, de interne en externe signing van de drie kantoren, alle basis communicatiemiddelen, maar ook aan het webdesign van een aantal websites. Onze afdeling ContentTEAM heeft alle werkzaamheden rondom contentcreatie en het plaatsen daarvan op de diverse social media kanalen voor haar rekening genomen.

 

Een immense en prachtige klus waar we van scratch af aan met elkaar invulling aan hebben geven.

 

Voor the time being hebben we een heel pragmatisch werkend projectteam gevormd van
6 man/vrouw uit onze organisatie die min of meer full decicated aan dit project heeft gewerkt. Iedere ochtend staken we even kort de koppen bij elkaar om alle ins and outs met elkaar te delen. En daarna weer door!

 

Onze contactpersonen van Hitachi werkten af en toe ook hele dagen bij ons op de zaak. Hele korte lijntjes en snel knopen doorhakken.