Het draait om vertrouwen
Hoe zorg je ervoor dat een nieuw zorgmerk direct vertrouwd voelt? Die vraag kregen we van KwadrantGroep voor de opvolger van Pasana Ouderenzorg. In 2015 ging deze organisatie failliet en maakte onder de KwadrantGroep enige tijd later een doorstart met de woonzorgcentra. Door het faillissement hadden veel mensen negatieve associaties bij de oude naam, Pasana Ouderenzorg. Vrij zorgelijk dus. Reden voor KwadrantGroep om te kiezen voor een nieuwe naam en uitstraling. Hier werd een pitch voor uitgeschreven, die we overtuigend wisten te winnen.
Wederkerigheid
Naast de ontwikkeling van strategie en concept voor dit nieuwe merk ontwikkelden we ook de huisstijl en naam voor de zorgorganisatie in het noorden van de provincie. De nieuwe naam ‘Elkander’ past bij de zorg en de belofte voor het gebied. Elkander staat voor wederkerigheid: de relatie tussen zorgverlener en cliënt, de mens, staat centraal. Met elkaar de zorg in Noordoost Fryslân goed regelen. De pay-off die aan de naam wordt gekoppeld benadrukt die missie: vertrouwde zorg in een vertrouwde omgeving.