07 nov Draagt social media bij aan conversie?

“Conversie? Dat zijn schoenen toch?”
Hij blijft mooi. Conversie betekent zonder opsmuk gewoon omzetten of omwisselen. En waar hebben we het dan over? Je doelgroep aanzetten tot actie! Organisaties willen allemaal graag sales genereren en zijn daarom erg gevoelig voor marketingpraat. Als social media hieraan bij kan dragen, why not? Toch is het niet zo simpel. Indirect kan social media inderdaad bijdragen aan het behalen van sales. Maar in onze ogen is dat een stap op de langere termijn. Zie eerst maar eens je volgers te interesseren en hun aandacht te trekken. Maar hoe doe je dat?

Begin met een goed plan. Waar liggen de behoeften van je volgers? Stel een strategisch plan op, op basis van thema’s en doelen. Bekijk ook goed waar je volgers actief zijn. Het heeft geen zin om kanalen te gebruiken waar toch niets te behalen valt. Je moet gericht te werk kunnen gaan. Gun jezelf ook de kans om optimaal van deze oriënterende fase gebruik te maken. Na verloop van tijd krijg je een beter inzicht in wat wel, waar en wanneer werkt. Kill your darlings. Durf te schrappen en keuzes te maken. Beter een paar goede posts waar je goed mee scoort, dan een hoop rommel waar niet naar omgekeken zal worden. Of sterker nog, de interesse en aandacht van je volgers kan verdwijnen. Wat zijn hun drijfveren dan nog om jou te volgen?

Benieuwd naar ons marketingpraatje? 😉  Wij helpen je graag. Zonder opsmuk en gedoe. Transparantie. Daar geloven wij in.